При спуску по довгому схилу в зимовий період більш слизьким дорожнє полотно може бути внизу схилу, а не у верхній його частині. Тому перед рухом вниз зі схилу слід:
- уважно оцінити умови руху;
- вирішити, чи варто надягати ланцюги;
- вирішити, з якою швидкістю рухатися;
- подбати про ВІЛЬНУ ДОРОГУ!
Якщо використовуєте ланцюги, слід взяти до уваги й те, де укладений вантаж.
Через покладений у передній частині важкий вантаж і потужні допоміжні гальма, що гальмують тільки провідні колеса, ці колеса можуть почати ковзати. Для того щоб це не сталося, можете надіти ланцюги на ведучі колеса (дивитися мал. 2).
Якщо вантаж покладений в кінці, можуть почати ковзати передні колеса, і з управлінням автомобіля не вдасться впоратися. Для того щоб уникнути цього, в деяких випадках потрібно надіти ланцюги на праве переднє колесо. Таке особливо властиво тягачам з напівпричепом і двохосьовим мостом.
Підйом двохосьового моста за провідну вісь ускладнює керування автомобілем на слизькій дорозі (дивитися мал. 3)
Якщо ви рухаєтеся по слизькій дорозі, більшу частину вантажу слід розміщувати в моторному транспортному засобі, оскільки це допоможе зменшити небезпеку того, що автопоїзд почне ковзати, і утворяться так звані «ножиці», крім того транспортний засіб в такому випадку буде менше ковзати.
Іноді для того щоб уникнути ковзання причепа і забезпечити достатню стабільність і гальмування при спуску зі схилу, потрібно надягати ланцюги на колеса причепа (дивитися мал. 4).
При русі слизькою дорогою робоча гальмівна система дає кращий ефект гальмування, ніж допоміжна гальмівна система, оскільки допоміжна гальмівна система гальмує тільки ведені колеса. Постійно пам’ятайте про небезпеки, які можуть виникнути в разі перегрівання гальм або припинення їх дії. Якщо ви користуєтеся ланцюгами при русі вниз по схилу з метою посилення зчеплення з дорожнім покриттям, зверніть увагу на розподіл вантажу.
ВАЖЛИВО! Не піднімайтеся і не спускайтеся схилом, якщо бачите, що там вже стоїть інший автомобіль, який застряг.
Безпека під час спуску з гори залежить від того, як ви підготувалися ПЕРЕД початком спуску. Дорога може бути настільки слизькою, що краще не починати рух, поки вона не буде посипана.
Тільки низька початкова швидкість, а також правильне використання допоміжних гальм і передач, допоможе берегти гальма, не дозволить їм перегріватися й перестати діяти.