Якщо Вас цікавлять питання працевлаштування, будь ласка, залиште свої контакти і ми зв'яжемося з Вами та проконсультуємо БЕЗКОШТОВНО
    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    ПН-ПТ: 08:30 - 17:30

    Економічне водіння

    Витрата палива залежить від:

    • маси транспортного засобу
    • опору повітря
    • швидкості транспортного засобу
    • стилю водіння
    • погодних умов у дорозі
    • технічного стану транспортного засобу

    Удосконаливши належним чином навички використання руху автомобіля за інерцією (накатом), ви досягнете більшої економії палива, меншого зносу вантажного автомобіля і підвищення безпеки. Рух накатом – це навичка, яку може освоїти кожен, незалежно від того, яким вантажним автомобілем керує. Чим частіше ви будете користуватися даним прийомом, тим кращих результатів ви досягнете, оскільки буде поліпшуватися ваша здатність оцінювати дорогу попереду.

    Найчастіше водії звикли тиснути на педаль акселератора до того самого моменту, коли необхідно гальмувати. Для того щоб вантажний автомобіль почав рух, потрібно витратити дуже багато енергії, проте під час гальмування вся витрачена кількість енергії втрачається, а коли потрібно знову починати розгін, знову витрачається велика кількість енергії. По суті, рух накатом – це рух без використання акселератора або гальм. Просто потрібно якомога довше використовувати інерцію руху і масу вантажного автомобіля без втручання правої ноги водія. Це безпечний спосіб водіння, при використанні якого і бажанні досягти найбільш хороших результатів водієві необхідно чітко планувати і добре орієнтуватися в ситуації.

    Переваги

    Економна витрата палива ■ ■ ■ ■ ■

    Експлуатаційна готовність ■ ■ ■ ■ □

    Безпека ■ ■ ■ ■ □

    Вплив етапів руху на витрати палива:

    1 – зрушення з місця

    2 – розгін

    3 – рівномірний рух

    4 – гальмування

    Увага! Намагатися рідше робити 4-у дію, оскільки за нею знову піде 1-а

    Часто водії, рухаючись на гору, намагаються збільшити швидкість, що є зовсім неефективним. Так значно підвищується витрата палива, а в багатьох випадках схил долається всього лише на одну або дві секунди швидше. Ідеально було б, якби ми рухалися на постійній швидкості, включивши вищу передачу, і, використовуючи вагу та інерцію вантажного автомобіля, досягли б вершини схилу, а потім накатом спустилися зі схилу.

    Найважливіше – розвинути швидкість та інерцію перед в’їздом на схил, а потім дозволити, щоб вантажний автомобіль рухався під своєю вагою вперед зі схилу. Метою є перетворення пагорба в долину. Звичайно, при русі на гору витрата палива буде вище в порівнянні з витратою палива вантажного автомобіля, що рухається по рівній дорозі, однак при спуску паливо даремно не витрачається. Наша мета – подолати ту ж відстань з меншою витратою палива, розвиваючи при цьому ефективну швидкість.

    Переваги

    Економна витрата палива ■ ■ ■ ■ ■

    Експлуатаційна готовність ■ ■ ■ ■ □

    Безпека ■ ■ □ □ □

    1. Приберіть ногу з акселератора, дозвольте автомобілю робити свою справу

    Перед в’їздом на кругове перехрестя, задовго до цього плануйте рух. Рухаючись накатом там, де вас можуть пригальмувати інші транспортні засоби, що перетинають вашу смугу, підтримуйте мінімальне навантаження двигуна і якомога менше використовуйте гальма.

    1. Якомога меньше гальмуйте, проте не забувайте про безпеку

    Візьміть на озброєння навички професійного орієнтування. Рухайтеся накатом до светлофора. Використовуйте рельєф, щоб рухатися із застосуванням найменших зусиль. Рухаючись по рівній або злегка горбистій місцевості, поєднуйте систему підтримки швидкості та руху накатом. Так ви будете підтримувати найменше навантаження на двигун і рухатися вперед, економлячи паливо.

    1. Прискорення

    Очевидно, що піднімаючись на схил, необхідна більш висока швидкість і потужність. Однак найкращий час для набору швидкості – це до початку підйому на вершину схилу, ще під час руху рівною ділянкою дороги. Помітивши, що наближаєтеся до підйому, підвищуйте швидкість, щоб на схил вантажний автомобіль піднявся, отримавши найбільшу інерцію.

    1. Не включайте нижчу передачу

    Коли починаєте рух на гору, ефективно використовуйте двигун і рухайтеся, включивши найвищу передачу. Постарайтеся підтримувати відповідну швидкість, однак намагайтеся не тиснути на акселератор.

    1. Подолайте накатом вершину схилу

    Досягнувши вершини схилу, відпустіть акселератор і дайте можливість автомобілю рухатися під дією його ваги та інерції. Будете відчувати спокусу збільшити швидкість, однак більш ефективним буде дозволити вантажному автомобілю просто котитися.

    1. Рухайтеся накатом якнайдалі

    Чим важче автомобіль, тим більше ваги у вас за спиною – ця вага використовуватиметься під час подорожей вперед. Спускаючись зі схилу, використовуйте вагу автомобіля і дозвольте рухатися накатом якнайдалі. На акселератор натисніть, тільки коли відчуєте, що швидкість автомобіля знижується. Ви будете здивовані, як далеко можна проїхати, не використовуючи двигуна.

    1. Рух накатом зі схилу

    При спуску зі схилу вантажний автомобіль за інерцією природним чином повинен котитися вперед. Використовуйте це, щоб набрати швидкість, крім того вантажний автомобіль в цей час практично не витрачає палива. Однак стежте за дорогою попереду і плануйте дії в разі можливих перешкод. Помітивши поворот, швидкість краще зменшити раніше, ніж чекати і, наблизившись, різко гальмувати.