Якщо Вас цікавлять питання працевлаштування, будь ласка, залиште свої контакти і ми зв'яжемося з Вами та проконсультуємо БЕЗКОШТОВНО
    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    ПН-ПТ: 08:30 - 17:30

    Цікаві особливості дорожнього руху в країнах ЄС

    Правила дорожнього руху європейських країн мають багато спільного. Це пояснюється тим, що в 1968 році була прийнята Віденська конвенція про дорожній рух і додаткова конвенція про дорожні знаки. Так що в найближчих до України країнах основні правила і дорожні знаки майже повністю збігаються.

    Наприклад, у всіх європейських країнах водій і пасажир повинні бути пристебнуті ременями безпеки.

    У всіх країнах ЄС виходити з автомобіля на трасі можна тільки в світлорефлекційному жилеті – він повинен бути в машині обов’язково (за відсутність можуть оштрафувати).

    image4-1

    Користуватися мобільним телефоном за кермом можна тільки при наявності гарнітури «хендс-фрі» або гучного зв’язку. Причому, в Австрії в комплект «хендс-фрі» обов’язково повинна входити підставка під телефон.

    Європейські ПДР не передбачають різниці між «обгоном» і «випередженням», як у нас. Таким чином, в зоні дії знаку «Обгін заборонено» не можна випереджати інші транспортні засоби. Також за межами населених пунктів не можна випереджати (обганяти) праворуч.

    Протитуманні фари можна включати тільки під час туману (за порушення – штраф). Світлові прилади на автомобілях повинні бути включені в темний час доби (ближнє або дальнє світло). Дальнє світло повинне бути вимкнене в населеному пункті, коли дорога освітлена, і при зустрічному роз’їзді на відстані не менше ніж за 150 м від транспортного засобу.

    Подавати звуковий сигнал в Європі дозволено тільки для запобігання аварійних ситуацій. Сигналити водієві, що зазівався на сфітлофорі, не прийнято. Звукові сигнали в житлових кварталах використовуються виключно в екстрених випадках, так що не варто користуватися ними для демонстрації свого невдоволення іншими водіями або для вітання – за це можуть оштрафувати.

    При виїзді на автобан по смузі розгону потрібно розігнатися і перебудуватися, обігнавши тих, хто рухається повільніше. Якщо щільний потік не дозволяє виїхати відразу, в кінці смуги можна зупинитися, але зазвичай попутні, побачивши машину на смузі розгону, намагаються перебудуватися лівіше або пригальмувати, надавши «вікно».

    На багаторядних дорогах слід рухатися в крайньому правому ряду. Перебудовуватися в інші ряди можна тільки для обгону. Не можна блимати дальнім світлом попутному транспорту, просячи поступитися смугою для обгону – зазвичай для цього використовують лівий «поворотник».

    У багатьох країнах, найчастіше у Франції та Німеччині, при різкому гальмуванні авто на автобані прийнято включати «аварійку» і «по ланцюжку» передавати тим, хто йде ззаду, сигнал про те, що потік зупиняється або різко гальмує.

    На автобанах можна зупинятися тільки на спеціальних місцях для паркування. На узбіччі можлива тільки аварійна зупинка при поломці. В цьому випадку всі, хто вийде з машини, повинні бути одягнені в світловідбиваючі жилети.

    У Франції, Німеччині та Австрії та деяких інших країнах, пішохода слід пропустити на переході ще до того, як він ступив на «зебру». Зупинятися треба навіть в тому випадку, якщо людина тільки підійшла до переходу.

    image13

    Відповідно до загальноприйнятих правил, при круговому русі водій, що взаїжджає на круг, повинен поступатися дорогою машині, що вже знаходиться на круговому перехресті. Бувають і винятки, але це завжди чітко обумовлено знаками і розміткою. Виняток в Австрії: на перехрестях з круговим рухом перевагу мають транспортні засоби, які заїжджають на круг.

    Істотна відмінність від українських ПДР – правило правої додаткової секції світлофора. У разі, якщо основний сигнал світлофора зелений, а права додаткова секція не горить, повертати направо заборонено. У разі, якщо основний сигнал світлофора червоний, але при цьому включена права додаткова секція, повертати направо можна, проте перед поворотом слід загальмувати до повної зупинки і пропустити транспорт і пішоходів з інших напрямків.

    У всіх європейських країнах використання антирадарів тягне за собою дуже значне покарання. Також можуть покарати за використання навігаторів з активованою функцією антирадара.

    Загальноєвропейський телефонний номер для надзвичайних ситуацій – 112.

     

    Незважаючи на загальну схожість, ПДР європейських країн мають деякі національні особливості (наприклад, дорожні знаки на звичайних дорогах в Німеччині, Австрії, Угорщини, Польщі – на зеленому тлі, а на автобанах – на синьому. У Франції та Італії – навпаки, тобто як у нас).

    Найбільше різняться розміри штрафів за порушення ПДР, і в першу чергу – за щонайменше недотримання швидкісних режимів, умови використання далекого та ближнього світла.

    У недільні та святкові дні з 00:00 до 22:00 години вводиться повна заборона руху вантажних машин дозволеною максимальною масою понад 7,5 тонн, а також вантажних машин з причепом.

    Заборона не поширюється на перевезення:

    • свіжого молока та свіжих молочних продуктів,
    • свіжого м’яса і м’ясних продуктів,
    • свіжої риби й рибних продуктів,
    • фруктів та овочів, що швидко псуються.