Через неправильне кріплення вантажу відбувається багато аварій. Сила удару, в залежності від ситуації (дорожніх умов і реакції водія), може діяти в трьох напрямках: при гальмуванні – вперед, прискорюючи хід – назад, на поворотах – в протилежну сторону повороту. Передня сила удару може досягати 0.8 від сили ваги всього вантажу, виміряної деканьютонамі (dаN). Сили, що діють назад і з одного боку в інший, складають близько 0,5 потужності від сили ваги всього вантажу (dаN).
Відповідно до директиви ЄС ЕN 12195, для кріплення вантажу сила, спрямована в бік руху транспортного засобу, повинна становити 80 відсотків від всієї ваги (маси) вантажа сили. Через ті самі сили, що діють на задню та бічні сторони кузова, сила кріплення вантажу в цих напрямках повинна становити не менше ніж 50 відсотків його ваги (маси) сили.
Перед відправкою в рейс водій зобов’язаний перевірити, чи знаходиться транспортний засіб у справному стані, чи правильно і безпечно він завантажений.
- Вантаж повинен бути покладений таким чином, щоб не закривав огляд водієві і не заважав керуванню транспортним засобом.
- Вантаж повинен бути покладений таким чином, щоб його вага найбільш рівномірно була розподілена на колеса однієї осі, а також щоб була цілеспрямовано розподілена між осями. Вантаж повинен бути покладений, наскільки це можливо, рівномірно по всій площі підлоги вантажного відділу.
- У транспортних засобах з керованими колесами не менше 20% загальної ваги транспортного засобу має припадати на ці колеса.
- Вантаж повинен кріпитися таким чином, щоб він нічого не пошкодив, не створював ні для кого небезпеки, не волочився по дорозі, не падав з транспортного засобу і не створював зайвого шуму. Те ж саме стосується ланцюгів, канатів, тентів або інших засобів кріплення. У разі транспортування панелей, ширина яких перевищує ширину платформи для перевезення вантажів, необхідно використовувати піраміди для перевезення вантажів в похилому положенні, щоб вантаж не виступав за межі габаритів транспортного засобу.
- Вантаж повинен кріпитися шляхом силового замикання, блокування чи прив’язування, або шляхом комбінації цих методів. Вантаж може фіксуватися і іншим способом, якщо при розрахунку або проведенні практичних випробувань можна довести, що використання даного методу відповідає висунутим цією статтею вимогам.
Більш детальну інформацію про кріплення вантажів можна знайти в «Настанові з належної європейської практики укладання вантажів під час автомобільних перевезень» (European Best Practice Guidelines on Cargo securing for Road Transport).
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/doc/cargo_securing_guidelines_en.pdf